perjantai 20. marraskuuta 2009

Tuunattu tilkkupeitto jouluksi

Mä oon itse ollut nyt sitten vuorostani sairaana, kurkku kipee, kova yskä, henkeä ahdistaa, joka paikkaa kolottaa... Meidän pieninkään ei oo edelleenkään ihan kunnossa, että sitkeää tuntuu tää flunssa olevan, kun pikkunenkin sairastaa kohta kolmatta viikkoa. :( Mutta kyllä me tästä selvitään! :) Jouluvalmisteluita en oo kuitenkaan päässyt tekemään niin paljon, kun oisin halunnut. Jotain kuitenkin...

Tilasin kauan sitten Ellokselta pussilakanan, josta päätin ommella jouluksi tilkkupeiton. Pussilakanan kangas on siis ruudullista, ruudut näyttää tilkuilta, mutta mitään ompeleita ei siis ole. Tilkkupeiton ompeleminen kävi siis hyvin helposti ja nopeasti, leikkasin pussilakanan puolet irti toisistaan, sitten mittailin ja leikkasin sopivan kokoisen palan lakanasta, neulasin saman kokoisen palan vanulevyä, ja hieman isomman palan taustakangasta, taiton reunat ja ompelin. Sitten pienet ristipistot jokaisen "tilkun" kulmaan, jotta peiton kerrokset pysyvät paikallaan. Ja peitto on valmis! :)

Erittäin feikki tillkkupeitto, mutta mä tykkään! :D Ja värit ja kuossit, sopii tosi hyvin jouluun ja on ihan just mun makuun!

Mä käytin taustakankaana kanista, pehmeää puolipellvaa, pellvan värisenä tietenkin. :)

Lisäksi oon ommellut ja kirjonut tän ihanan enkelityynyn. <3


Vielä ois tarkotus ommella muutama tyyny lisää, joulun väreissä. Ja jouluisia sydämmiä ois tarkotus ommella kanssa olohuoneen somistukseksi, ja lämpöä tuomaan, muuten valkeaan sisustukseen.

Tänään tilasin ihanan Maileg possun meille. Oon haaveillut siittä jo pari joulua, mutta mun makuun noi Mailegin tuotteet on vähän turhan kalliita, vaikka ihania onkin.

Olin ajatellut viimejouluna ommella itse vasstaavan possu ressun, mutta en sitten kerinnytkään. Tänä jouluna päätin päästä itseni pälkähästä ja tilata valmiin possun. Ehkä mä innostun myöhemmin ompelemaan sille kaverin sitten. :)


Sellaisia ompelemuksia tällä kertaa, jotain muuta sitten ensi kerralla. ;)



-Heini-

1 kommentti:

Anna kirjoitti...

Sä vaan oot niin taitava! ja ennen kaikkea JAKSAVA! ku emmä oo tuollasia saanut tehtyä vaikken ole edes sairaana :D